تمامی بنیانگذاران هنگام تأسیس یک شرکت وارد قلمروی جدید میشوند. به عنوان مثال، این قلمرو ناشناخته هنگام افتتاح یک کافیشاپ شامل قراردادهای تأمینکننده، پخش آگهیها، تهیه منوهای غذا و نوشیدنی و بسیاری از تصمیمات دیگر است که باید گرفته شوند. در دنیای مجازی و کسب و کارهای الکترونیکی نیز ملاحظات ضروری برای راه اندازی یک کسب و کار کمتر از این نیستند. در این مقاله از Wise Business Group به شما نشان میدهیم که چگونه میتوانید یک کسب و کار آنلاین موفق را در آلمان راهاندازی کنید.
نکاتی برای راهاندازی یک فروشگاه اینترنتی در آلمان
کسب و کار آنلاین در واقع، کلاسیکترین بخش از حوزه وسیع تجارت الکترونیک در آلمان است. میتوانید از تجارت آنلاین در راستای توسعه تجارت ثابت استفاده کنید. با این حال، امکان راهاندازی تجارت آنلاین به تنهایی و به عنوان یک کسب و کار مستقل در آلمان نیز وجود دارد.
در راستای راهاندازی یک کسب و کار آنلاین در آلمان، موانعی نیز بر سر راه شما قرار دارند که باید بر آنها غلبه کنید. مهمترین مواردی که لازم است هنگام راهاندازی یک فروشگاه اینترنتی در آلمان در نظر بگیرید، عبارتند از:
۱٫ محل یا بستر ارائه تجارت آنلاین در آلمان
شما میتوانید به منظور راهاندازی یک کسب و کار آنلاین در آلمان وبسایت خود را راهاندازی نمایید، اما الزاماً مجبور نیستید این مسیر را طی کنید.
یک گزینه دیگر میتواند این باشد که کالاهای خود را در بازارها یا پورتالهای موجود ارائه نمایید. غولهای خردهفروشی آنلاین مانند eBay یا Amazon برای این کار مناسب هستند.
اگر شما این پورتالها را به عنوان پلتفرمی برای فروشگاه آنلاین خود در آلمان انتخاب کنید، ابزارهای تجارت آنلاین را به طور کامل از ارائه دهندگان دریافت خواهید کرد. با این حال، باید برای آن کمیسیون بپردازید.
از طرف دیگر، اگر بخواهید فروشگاه آنلاین خود را در آلمان به طور مجزا راهاندازی نمایید، بسیار پیچیدهتر و زمانبرتر خواهد بود. با این حال، سود فعالیت تجاری شما به عنوان یک کارآفرین به طور کامل برای خودتان باقی میماند.
جهت دریافت اطلاعات بیشتر در این خصوص، میتوانید به مقاله ما با عنوان راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی در آلمان مراجعه نمایید.
۲٫ انتخاب سیستم برای راهاندازی فروشگاه آنلاین در آلمان
برای راهاندازی یک کسب و کار آنلاین در آلمان، ابتدا باید مشخص کنید که قرار است برنامهنویسی را خودتان انجام دهید یا آن را به متخصصان و تحصیل کردههای فناوری اطلاعات واگذار مینمایید.
اگر کسی برای راهاندازی فروشگاه آنلاین خود در آلمان، دانش لازم در زمینه برنامهنویسی را نداشته باشد میتواند از یک آژانس مناسب ارائه دهنده خدمات کامل در این زمینه کمک بگیرد.
علاوه بر این، برخی راهحلهای سیستمی مانند Shopware، Magento و غیره وجود دارند که به طور خاص، کاربرپسند و به همان میزان محبوب هستند.
۳٫ متنوع ساختن روشهای پرداخت برای یک فروشگاه آنلاین در آلمان
بر اساس نظرسنجیهای متعدد صورت گرفته در بین مشتریان آنلاین در آلمان، مشخص شدهاست که روشهای پرداخت ارائه شده در یک فروشگاه اینترنتی، عامل تعیینکنندهای برای خرید هستند.
بنابراین لازم است حداقل انواع رایج روشهای پرداخت را در فروشگاه آنلاین خود در آلمان ارائه نمایید. این روشها علاوه بر خریدهای علیالحساب شامل خرید با کارت اعتباری و فرآیند PayPal میباشند.
بیشتر بخوانید: طراحی و توسعه وب سایت در آلمان
۴٫ اقدامات بازاریابی مورد نیاز برای یک کسب و کار آنلاین در آلمان
در بسیاری از موارد، تلاشهای بازاریابی که لازم است خود شما به عنوان یک کارآفرین در آلمان انجام دهید، بزرگترین نقطه ضعف راهاندازی یک فروشگاه شخصی آنلاین میباشند، زیرا به صرف مقادیر زیادی هزینه، زمان و یا هر دوی آنها نیاز دارند.
افرادی که محصولات خود را در وبسایتهای Amazon یا eBay ارائه میدهند، از اندازه این غولهای آنلاین و توابع جستجوی آنها که به صورت اتوماتیک مشتریان وفادار را با کلمه کلیدی مربوطه به سمت محصول میآورند، بهره میبرند.
سرمایهگذاری در بازاریابی موتورهای جستجو به منظور آگاه ساختن مشتریان از فروشگاه آنلاین شما در آلمان ضروری است. اقدامات مرتبط با بازاریابی موتورهای جستجو اغلب از طریق سرمایه گذاری در بازاریابی معرف (Affiliate Marketing)، بازاریابی ایمیلی (Email Marketing) و بازاریابی شبکههای اجتماعی (Social Media Marketing) انجام میشوند.
۵٫ رعایت مقررات قانونی برای راهاندازی یک کسب و کار آنلاین در آلمان
از نقطه نظر کاملاً قانونی، تعهد Imprint یا ارائه اطلاعات در مورد یک فروشگاه آنلاین نیز دقیقاً مانند homepage هر شرکت دیگر در آلمان اعمال میگردد.
شرایط و ضوابط عمومی (GTC) نیز باید به صورت آنلاین در دسترس باشند. اطلاعات مربوط به حفاظت از دادهها و گزینههای ابطال و مسئولیت نیز الزامات قانونی برای راهاندازی یک فروشگاه آنلاین در آلمان را تکمیل میکنند.
بیشتر بخوانید: ثبت کسب و کار برای وبسایت در آلمان
روشی متفاوت برای کسب درآمد به صورت آنلاین در آلمان
تجارت الکترونیک اغلب به صورت سنتی از طریق یک فروشگاه آنلاین ارائه میشود. با این حال، کسب درآمد به صورت آنلاین در آلمان با روشهایی کاملاً متفاوت نیز امکانپذیر است.
اگر به چگونگی فعالیت بلاگرها دقت کنید، متوجه خواهید شد که روشهای مختلف کسب درآمد به صورت آنلاین در آلمان کدامند. بلاگرها، اغلب به دنبال موقعیتی هستند که پیرامون آن ایده تجاری خود را توسعه دهند.
لینکهای محصول یا تست محصول از طریق بازاریابی معرف در آلمان میتواند درآمد اولیه را تضمین کند. در کنار آن میتوانید محصولات شخصی خود را نیز ارائه دهید. برای مثال، کتابهای الکترونیکی یا ویدئوهای مشاوره که شما ارائه میدهید، میتوانند مکمل سبد محصولات و خدمات باشند.
دستورالعملهای متعددی برای این شکل منحصربفرد از کسب و کار الکترونیکی در آلمان وجود دارد. Youtube نیز یک گنجینه واقعی از آموزشهای رایگان درباره نحوه تهیه ویدئو، کتاب الکترونیکی یا موارد دیگر در اختیار شما میگذارد.
همچنین بازاریابی در اینجا بسیار مهم است. افرادی که مخاطبان هدف در آلمان به آنان دسترسی دارند و همچنان مشتاق پیادهسازی این ایده هستند، میتوانند در بلند مدت منتظر ارقام فروش رو به رشد باشند.
بیشتر بخوانید: راهاندازی کسب و کار در آلمان
چگونگی راهاندازی یک کسب و کار آنلاین موفق در آلمان
مهمترین مواردی که باید هنگام راهاندازی یک کسب و کار آنلاین در آلمان به آن توجه کنید، عبارتند از:
– محل ارائه محصولات و خدمات به صورت آنلاین: شما میتوانید وبسایت و فروشگاه شخصی خود را برای ارائه محصولات و خدمات خود به صورت آنلاین در آلمان راهاندازی نمایید. روش دیگر، استفاده از غولهای خردهفروشی آنلاین از قبیل eBay یا Amazon میباشد.
– انتخاب سیستم: در این مرحله باید تصمیم بگیرید که آیا خودتان برنامهنویسی را انجام میدهید و یا از متخصصان یا آژانسهای ارائه دهنده خدمات در این زمینه در آلمان کمک میگیرید.
– متنوعسازی روشهای پرداخت: باید حداقل روشهای پرداخت رایج از قبیل خریدهای علیالحساب، خرید با کارت اعتباری و فرآیند PayPal را برای مشتریان خود در یک فروشگاه اینترنتی در آلمان ارائه دهید.
– اقدامات بازاریابی: اگر از غولهای خرده فروشی برای ارائه محصولات و خدمات خود به صورت آنلاین در آلمان استفاده کنید از توابع جستجوی آنها بهرهمند خواهید شد. در صورت راهاندازی وبسایت شخصی، باید در بازاریابی موتورهای جستجو سرمایهگذاری نمایید.
– رعایت مقررات قانونی: رعایت تعهد Imprint، در دسترس بودن شرایط و ضوابط عمومی به صورت آنلاین، ارائه اطلاعات مربوط به حفاظت از دادهها و امثال آن برای یک فروشگاه آنلاین در آلمان الزامی است.
به غیر از راهاندازی یک فروشگاه آنلاین در آلمان، روشهای دیگری برای کسب درآمد از اینترنت وجود دارد. معرفی و تست محصولات و در کنار آن ارائه کتابهای الکترونیکی یا ویدئوهای مشاوره میتواند یکی از این روشها باشد.
میتوانید ترجمه این مقاله به زبان انگلیسی را اینجا بخوانید.
دیدگاهتان را بنویسید