بدنه اصلی بیزینس پلن شامل ۱۱ مورد زیر میباشد:
- وجهه و صلاحیت شما به عنوانه یک کارآفرین و موسس،
- پیش نیازها و نیازمندیهایی که شما باید از قبل تامین کنید،
- اینکه آیا شما میتوانید از موسسات مربوط در آلمان کمک مالی بگیرید و چطور،
- چه کسانی یا سازمانهایی میتواند به شما کمک کنند،
- چگونه به طرز متقاعد کنندهای صلاحیت و تخصص خود را در طرح کسب و کار خود منعکس نمایید،
تاکنون به این نکته اندیشیده اید که که چطور رویاها و ایده های کاریتان را در آلمان به واقعیت تبدیل نمایید؟
نکات برجسته در این قسمت به شرح زیر میباشند:
- آموختن این مطلب که رویای کاری شما و واقعیت متعلق به یکدیگرند،
- مرتب سازی و طبقهبندی چشم انداز (vision) کسب و کار شما و بررسی واقع بینانه بودن آنها در بازار آلمان و منطقه،
- توسعه فلسفه کسب و کار شما و اهدافتان در آلمان،
- ترکیب و ادغام تمام موارد فوق و انتقال درست آن به طرح تجاری تان،
- چطور مشکل مشتری خود را در آلمان حل می نمایید و وی را تبدیل به مشتری دائمی برای خود میکنید؟
- چرا منفعت و سود مشتری شما باید اصلیترین دغدغه شما باشد،
- برنامه و اهداف شما چیست و آیا آنها برای خودتان و ادارات ذیصلاح واقع بینانه و متقاعد کننده هستند،
- آیا محصول یا خدمات شما به اندازه کافی خلاقانه و ابتکاری میباشند،
- نقطه تمایز سرویس یا محصول شما یعنی آنچه شما را از رقبایتان متمایز میکند (usp) چه اهمیّتی دارد و چگونه شما آن را در طرح کسب و کار خود مطرح میکنید؟
تعیین بازار هدف یعنی اینکه چگونه به مشتریانی که اهداف شما را تامین میکنند دسترسی پیدا کنید
در این قسمت، شما میآموزید:
- بازار هدف خود را برای کسب و کارتان در آلمان تعیین کنید ؟
- چه کسانی (چه مشتریانی) بازار هدف شما میباشند و در طرح تجاری شما معرفی و توصیف میشوند،
- آیا مشتریانتان ایرانی یا در خاور میانه هستند یا شما به دنبال سهمی از بازار در آلمان اروپا یا جهان می باشید. چگونه مشتریان خود را تجزیه و تحلیل میکنید؟
- نیاز اصلی مشتریان بازار هدف شما چیست؟
چه بازار هدفتان در ایران باشد، چه در آلمان، چرا شما نباید هیچ ترسی از رقبای خود داشته باشید؟
این قسمت از بزینس پلن شما بعد از بررسی موارد زیر توسعه مییابد:
- تعریف دقیق یک بازار کامل برای کسب و کارتان در آلمان چیست و چرا شما نباید نسبت به آن نگرانی داشته باشید؟
- چطور میتوانید یک شالوده قوی برای تجزیه و تحلیل رقبای خود در ایران آلمان یا جهان بسازید؟
- چگونه میتوانید نقاط قوت و ضعف رقبای خود را آنالیز کنید و آنها را با نقاط قوت و ضعف خودتان مقایسه نمایید؟
- چطور میتوانید استراتژیهای مناسبی را در بیزنس پلان خود در آلمان توسعه دهید؟
Hami Hadizad – Wise Business Group Free Strategy Session
منظور از مکان، جاییست که چشم انداز کسب و کار شما به واقعیت تبدیل میگردد.
این قسمت طرح کسب و کار نیز با آموختن موارد زیر تکمیل میگردد:
- چرا انتخاب مکان مناسب کسب و کار (کدام شهر آلمان و کدام منطقه برای کسب و کارتان) بسیار مهم است و چطور این انتخاب در جذب مشتری یا تامین کننده تاثیر گذار میباشد؟
- چطور معایب مکانی کسب و کار خود در آلمان را جبران کنید؟
- چنانچه تغییر مکان کسب و کار شما در آلمان در آینده قابل پیش بینی باشد چه مواردی را باید در نظر بگیرید؟
- چگونه میتوانید مکان کسب و کارتان را در طرح کسب و کارتان ادغام کنید؟
- به بینشی گسترده در زمینه پژوهش بازار Market Research دست مییابید،
- میآموزید که چطور حجم بازار و سهم شما در بازار آلمان برای کسب و کار شما تعریف میشود،
- وضعیت تقاضا برای محصول یا سرویس خود را مورد بررسی قرار میدهید،
- تمامی فاکتورهای فوقالذکر را در بیزینس پلن خود وارد و ادغام میکنید،
چطور میتوانید حتی بیشتر از آنچه بخواهید مشتری جذب کنید؟
این قسمت از طرح کسب و کار با در نظر گرفتن موارد زیر تکمیل میشود:
- بازاریابی چیزی فراتر از شاخهای از علم بیزینس میباشد و برای کسب و کارتان در آلمان بسیار اهمیت دارد ،
- چطور با یک ذهن کارآفرین به بازاریابی محصولات یا خدمات خود در آلمان بپردازید؟
- چگونه یک طرح بازاریابی با تجزیه و تحلیل اولیه را قبل از جذب اولین مشتریهای خود در آلمان آماده سازید؟
- چگونه تمام موارد بالا را در طرح تجاری خود به درستی بگنجانید؟
چطور میتوانید فعالیت اصلی کسب و کار خود را بدون مشکل پیش ببرید
در این قسمت میاموزید:
- چه فعالیتهایی به عنوان هسته اصلی کسب و کار (core Business) انتخابی شما در آلمان تلقی میگردند؟
- چقدر اهمیت دارد که فعالیت اصلی کسب و کار خود را از سایر فعالیتهای بیزینسی متمایز سازید؟
- چطور همه موارد فوق را در یک طرح کسب و کار به درستی وارد و ادغام کنید؟
هدف از این مرحله درک هر فرصت و توسعه یک سیستم هشدار دهنده اولیه میباشد
در این مرحله شما قادر خواهید بود:
- عوامل موفقیت کسب و کار خود را در بازار آلمان شناسایی کنید،
- فرصتها را جذب و ریسکها و تهدیدها را محاسبه و پیش بینی نمایید،
- چطور در آینده به این فرصتها و تهدیدها بهینه پاسخ گویید،
در این قسمت شما در موارد ذیل آگاهی مکفی کسب خواهید کرد:
- چه فرم حقوقی شرکتی (سهامی محدود، شراکت و غیره) برای شما با در نظر گرفتن اهداف کاریتان در آلمان مناسبترین میباشد؟
- مقررات و رویههای قانونی کسب و کار شما در کشور آلمان چه هستند؟
- جنبههای مالی و سرمایه اولیه مورد نیاز برای فرم حقوقی مورد نظر شما در این کشور به چه صورت میباشد؟
- به چه صورت میبایست توزیع سهم سهامداران و مدیر عامل شرکت آلمانی در هنگام تاسیس شرکت لحاظ شود؟
- و در نهایت نحوه ارائه و پرزنت طرح کسب و کار خود به ادارات ذیربط در آلمان چگونه باید صورت بپذیرد؟
مطالب بیشتر در خصوص تهیه طرح کسب و کار در آلمان
← نکاتی برای تهیه یک بیزینس پلن متقاعد کننده در آلمان
←۵ دلیل برای نوشتن طرح کسب و کار