موضوع مالیات و حسابداری مالی در آلمان یکی از حساس ترین و مهمترین موضوعاتی است که برای هر کسب و کاری در آلمان وجود دارد. آلمان قوانین مالیاتی خود را بسیار جدی می گیرد چون مالیات اصلی ترین منبع درامد دولت برای تامین هزینه های اجتماعی، آموزشی، نظامی و سایر هزینه ها خواهد بود.
وظیفه یک تیم موفق حسابداری و مالیاتی برای کسب و کار شما در آلمان چیست؟
در آلمان به تفاوت دو موضوع مشاور مالیاتی و حسابداری باید دقت فراوان داشت. دقت کنید که مشاور مالیاتی شما مدرک اصلی این کار را داشت باشد. متاسفانه بعضی از مهاجرین به دلیل عدم شناخت از این موضوع مورد سو استفاده قرار میگیرند. از آنجا که بعضی حسابداران در آلمان در لفافه خود را مشاور مالیاتی معرفی میکنند و حال اینکه در واقع مدرک آنها شاید تنها حسابداری باشد. هر چند در فاکتور ارسالی به شما نمیتوانند از واژه مشاورمالیاتی (Steuerberater) برای عنوان خود استفاده کنند. یک حسابدار (Buchhalter) میتواند پس از ۲/۵ تا ۳ سال مدرک حسابداری خود را دریافت کند و حال اینکه یک مشاور مالیاتی در آلمان (Steuerberater ) دو امتحان جامع و مینیمم ۶ سال زمان برای دریافت مدرک خود احتیاج دارد. بنابرین دقت کنید که شخص مورد نظر حتما مدرک مشاور مالیاتی داشته باشد و با عنوان Steuerberater برای شما فاکتور صادر کند.
دلیل اهمیت این موضوع این هست که به طور کل دو سبک کاری مختلف میان مشاوران مالیاتی در آلمان وجود دارد:
برای اطلاعات بیشتر در امور مالی و مالیاتی شرکت خود در آلمان در جلسات مشاوره ما شرکت نمایید: