چند مرحله مهم انتخاب اسم شرکت در آلمان

در ادامه این مقاله کوتاه به نکاتی در مورد نحوه آماده سازی برای قرار محضر, نحوه انتخاب اسم مناسب قابل ثبت و نحوه فرمول بندی موضوع فعالیت شرکت اشاره می کنیم:

۵ گام تا نام کسب و کار مورد نظر خود در آلمان:

گام اول: قواعد تاسیس شرکت را رعایت کنید.

نام شرکت باید از باقی نام ها متمایز باشد و راحتی در یاد مخاطب باقی بماند. عبارات کلی مثل “مدیریت املاک” و “آب میوه فروشی” نه تنها بدون پسوند مناسب مورد قبول قرار نمیگرد بلکه به هیچ وجه توصیه هم نمیشود. از این جهت مجازید از ترکیب حروف در انتخاب اسم مثل “ABC Immobilienverwaltung GmbH” یا اضافه اسم سهامدار یا صاحب مانند “Siegman Hausverwaltung GmbH” یا اسامی خیالی و انگاشتی مثل Mazumit” GmbH” استفاده کنید. توجه داشته باشید که ثبت اسم شرکت مانند ثبت علامت تجاری است.

گام دوم: اسم شرکت خود در آلمان را در اینترنت جستجو کنید.

جستجو کنید که اسم شرکت شما یا اسم مشابه شرکت شما ترجیها در آن منطقه در آلمان وجود نداشته باشد و حقوق شخص ثالث را تهدید نکند.

گام سوم: نام شرکت را در ثبت تجاری جستجو کنید.

در پایگاه داده ثبت تجاری هم اسم شرکت خود را جستجو کنید. (در این قسمت ما به شما کمک میکنیم)

گام چهارم: در پایگاه داده پتنت و علامت تجاری جستجو کنید.

باید جستجو کنید که آیا شخص دیگری از قبل از این اسم بر اساس قوانین ثبت علامت تجاری حفاظت میکند یا خیر. (در این قسمت ما به شما کمک میکنیم)

گام پنجم: موضوع فعالیت شرکت را خوب فرمول بندی کنید.

موضوع فعالیت شرکت خود در آلمان را با محتوایی کاملا معنی دارو متمایز فرمول بندی کنید. موضوع باید فعالیت شرکت را با جزییات منعکس کند. از ارائه عبارات غیر دقیق مثل ” ارائه خدمات مشاوره و واسطه گری و تجارت انواع محصولات دارای مجوز و.. ” پرهیز کنید زیرا نگرانی هایی را برخواهد انگیخت.

در این ویدئو به شما توضیحاتی به زبان فارسی در مورد نحوه فرمول بندی فعالیت شرکت در آلمان ارائه میدهیم.

برای اطلاعات بیشتر در خصوص ثبت شرکت در آلمان و یا تدوین برنامه امکان سنجی فرم زیر را پر کنید و در جلسات مشاوره ما شرکت نمایید یا به واتساپ ما پیام دهید:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *