برای چه کسب و کارهایی در آلمان ثبت تجاری لازم است؟

هر معامله گری اصطلاحاً یک تاجر (Kaufmann) است و به همین دلیل باید در ثبت تجاری آلمان وارد شود، البته تنها یک استثناء وجود دارد: کسب و کارهای کوچک یا Kleingewerbetreibende.

آیا ثبت تجاری برای همه کسب و کارها در آلمان از لحاظ قانونی اجباری است؟

ثبت تجاری آلمان
ثبت تجاری آلمان

کسب و کارهای استارت آپ همیشه این سؤال را حتی قبل از شروع کسب و کارشان در آلمان از ما می‌پرسند.
همچنین باید به این نکته اشاره کرد که در آلمان از لحاظ قانونی هر صاحب کسب و کار باید وارد ثبت تجاری شود، اگر کار وی به نوعی با خرید و فروش تجاری ارتباط دارد.

با این حال یک قانون کلی در آلمان وجود دارد که کسب و کارهای کوچک که خود را به عنوان کاسبان انفرادی (Einzelunternehmer) یا شراکتی (GbR) ثبت می‌کنند ملزم به ثبت تجاری نمی‌باشند.

ولی صور دیگر فرم‌های حقوقی مثل OHG , KG , GmbH , AG اتوماتیک‌وار در ثبت تجاری وارد می‌شوند.
این نوع شرکت‌ها تنها پس از ثبت تجاری، موجودیت حقوقی خود را به دست می‌آورند.
البته دو نوع فرم حقوقی ذکر شده، یعنی کاسبان انفرادی و مشارکتی که اصطلاحاً به آن‌ها BGB-Gesellschaft می‌گویند می‌توانند به صورت داوطلبانه در ثبت تجاری وارد شوند.
این کار مزایا و معایب خود را دارد که در ادامه به توضیح آن می‌پردازیم.


مزایای ثبت تجاری شرکت در آلمان 

کسانی که خود یا شرکت خود را (به طور داوطلبانه) در ثبت تجاری وارد می‌کنند، می‌توانند از مزایای متعددی بهره‌مند شوند.
امروزه در آلمان هرکس می‌تواند خود را به عنوان یک کاسب تک نفره در ثبت تجاری وارد نماید، اما چنین ثبت‌نامی نشان نمی‌دهد که این کسب و کار چقدر بزرگ است.
در واقع، بانک‌ها و سایر شرکت‌ها در آلمان به یک کسب و کار وارد شده در ثبت تجاری امتیاز خاصی از نظر اعتماد در انجام معامله می‌دهند.

به طور خلاصه، ورود کسب و کار شما در ثبت تجاری، بیزینس شما در آلمان را جدی‌تر به نظر می‌رساند، زیرا شرکت به تعهدات قانون تجارت آلمان (HGB) تن داده‌است.
همه این‌ها یک مزیت دیگر هم دارد و آن نامگذاری است؛ شرکت‌های ثبت شده ممکن است از یک نام ساختگی استفاده کنند، در حالی که برای کسب و کارهای وارد نشده در ثبت تجاری، نام کامل مالک باید همیشه ذکر شود و دیگر خبری از اسم رسمی ساختگی ثبتی نیست.

مزایای ثبت تجاری شرکت در آلمان
مزایای ثبت تجاری شرکت در آلمان

معایب ثبت تجاری شرکت در آلمان 

اما به قول معروف، در مواردی که مزایایی وجود دارد، معایب هم وجود دارند و بنابراین با ورود به ثبت تجاری

آلمان نیز معایبی نیز وجود دارد.
در وهله اول الزامات حسابداری است، زیرا ورود به ثبت تجاری آلمان نشان دهنده این است که کسب و کار به عنوان یک بیزینس تحت مدیریت تجاری است.
حساب مازاد درآمد (Einnahmen-Überschuss-Rechnung) که برای کسب و کارهای کوچک در آلمان تعریف می‌شود دیگر در اینجا کافی نیست، بلکه حسابداری دوباره (doppelte Buchführung) باید انجام شود. این بدان معنی است که برای هر سال مالی ترازنامه و موجودی باید تهیه شود و به موجب آن یک دوره ماندگاری ۱۰ ساله برای ترازنامه‌ها مشخص شود.
علاوه بر این، وارد شدن به ثبت تجاری آلمان یا تغییر و بروزرسانی اطلاعات کسب و کار در ثبت تجاری آلمان با هزینه همراه است.

اگر قرار باشد که ورودی تغییر یابد، این کار باید توسط یک دفتر اسناد رسمی در آلمان و همچنین خود دادگاه محلی انجام شود که هر دو نهاد بابت این تغییر یا صدور اولیه هزینه خود را دریافت می‌نمایند.
علاوه بر این، کارآفرینی که در ثبت تجاری آلمان وارد شده است موظف است به HGB پایبند باشد و این قوانین سختگیرانه‌تر از زمانی است که شرکت در ثبت تجارت نباشد.

برای انجام کارهای حسابداری یا مشاوره مالیاتی اینجا کلیک کنید.


ورود به ثبت تجاری آلمان، در واقع چه چیزی وارد می‌شود؟

ثبت تجاری در المان
ثبت تجاری در المان

دو دپارتمان در ثبت تجاری وجود دارد:

  • دپارتمان A یا HRA

در این قسمت .e.K (تاجر تک نفره ولی داوطلبانه ثبت شده)، OHG (شرکت مشارکتی تجاری آزاد)، KG (مشارکت محدود) و EWIV (گروه منافع اقتصادی اروپا) ثبت می‌شوند.

داده‌های ورودی:

مهم‌تر از همه، آدرس دفتر ثبت شده در آلمان و نوع فرم حقوقی کسب و کار را می‌توان در گواهی ثبت تجاری شرکت‌های گروه A مشاهده کرد، اما همچنین نام مالک یا شرکاء، و در مورد KG، میزان مشارکت محدود شریک در گواهی وجود دارد. بعلاوه، انتصاب و عزل نماینده مجاز شرکت، محرومیت احتمالی از مسئولیت در صورت تصرف در تجارت، توقف یا لغو پروسه ورشکستگی و همچنین تأسیس شرکت یا انحلال شرکت همگی می‌تواند در ثبت تجاری وارد شود و در گواهی ثبت تجاری در آلمان دیده شود.

  • دپارتمان B یا HRB 

در این قسمت AG (شرکت سهامی خاص)، مشارکت محدود در بازار سهام، GmbH (شرکت با مسئولیت محدود) وارد می‌شوند.

داده‌های ورودی:

در اینجا نیز، ابتدا اطلاعات مربوط به آدرس شرکت، فرم قانونی و موضوع فعالیت شرکت ارائه می‌شود.
علاوه بر این، مقدار سرمایه سهام و اعضای هیئت مدیره نیز در AG وارد می‌شوند.
در مورد GmbH، فقط میزان سرمایه سهامدار و نام مدیر عامل وارد می‌شود. علاوه بر این، انتصاب و لغو امضاء کنندگان مجاز (Prokurist)، تعلیق یا ابطال مراحل ورشکستگی و همچنین حذف یا انحلال یک شرکت در HRB وارد می‌شود.

آیا IHK (اتاق بازرگانی منطقه) در آلمان نقشی در ورود به ثبت تجاری شرکت دارد؟

از دید قانون‌گذار، اتاق بازرگانی و صنایع در هر شهر آلمان این اختیار را دارد که از دادگاه ثبت محلی در حصول اطمینان از عدم ورود نادرست اطلاعات حمایت کند.
اتاق بازرگانی و صنایع هر منطقه آلمان به درخواست دادگاه ثبت، به طور منظم نظر کارشناسی خود را درباره موضوعات قانونی مورد پرسش در مورد هر شرکت خاص به دادگاه صادر می‌کند.

بنابراین، قبل از ورود به ثبت تجاری، منطقی است که نام شرکت موردنظر و همچنین موضوع شرکت را با اتاق بازرگانی منطقه در میان بگذارید، زیرا این امر می‌تواند از شکایت دادگاه ثبت محلی جلوگیری کند. در این مورد و در هماهنگی با اتاق بازرگانی تیم ما به شما کمک خواهد کرد.

چه زمانی باید در ثبت تجاری وارد شد؟

تجارت در آلمان
تجارت در آلمان

در آلمان، ثبت تجاری از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا یک فهرست عمومی است که شامل اطلاعات مربوط به بازرگانان و شرکت‌هایی است که در دادگاه ثبت وارد می‌شوند.
تا سال ۲۰۰۷ در آلمان، علاوه بر رایانه، کتابچه و پرونده نیز مورد استفاده قرار می‌گرفت، اما از سال ۲۰۰۷ ثبت تجاری منحصراً به صورت الکترونیکی نگهداری می‌شود.

ورود به ثبت تجاری در آلمان برای بعضی فرم‌های حقوقی در آلمان اجباری است، زیرا این تنها راه ایجاد شرکت است.
با این حال، بعضی تغییرات و بروزرسانی‌های مهم نیز در آلمان به ثبت نیاز دارند، مانند ورود شریک جدید به لیست سهامداران شرکت یا اعطای وکالت به نماینده قانونی شرکت (پروکوریست).
هر مؤسس شرکتی در آلمان باید حداکثر پس از تصمیم گیری در مورد فرم شرکت در مورد تعهدات مربوط به ثبت تجاری، اقدام کند.

چه کسی موظف است در ثبت تجاری در آلمان وارد شود؟

مشاغل آزاد و مشاغل کوچک نیازی به ثبت در دفتر تجاری ندارند، اما می‌توانند این کار را داوطلبانه انجام دهند.
به محض ورود به ثبت تجاری، کارآفرین به طور خودکار مشمول تمام حقوق و تعهدات یک تاجر رسمی (Kaufmann) می‌شود. برای مثال، ورود به ثبت تجاری به طور خودکار فرم حقوقی GbR را به OHG تبدیل می‌کند.
برای فرم‌های قانونی زیر، ورود به ثبت تجاری در زمان تأسیس در آلمان الزامی است:

  •  تاجر انفرادی Einzelkaufmann (در شرایط خاص)
  • OHG ،GmbH و AG

بنابراین می‌توان ارزیابی کرد که آیا کسب و کار مورد نظر یک نهاد ثبت شده تجاری است یا خیر.
گردش مالی سالانه، سرمایه ثبتی و آورده، تعداد معاملات تجاری یا تعداد کارمندان استخدامی همگی جزو شاخصه‌هایی هستند که تعیین می‌کنند که کسب و کار می‌تواند در ثبت تجاری وارد شود یا خیر.

برای بررسی اینکه شرکت یا کسب و کار شما نیاز به ثبت تجاری دارد یا خیر با ما تماس بگیرید.

بنابراین، به عنوان یک تاجر انفرادی یا مشارکتی Einzelkaufmann یا GbR اگر این مورد را تأمین نمی‌کند لزومی به ثبت تجاری نیست، مگر اینکه نوع فرم حقوقی این اجبار را ایجاد کند، مثل شرکت با مسئولیت محدود GmbH.
ولی اگر کسب و کاری در ثبت تجاری باشد حتماً HRB code دارد. این شماره،کار شرکای تجاری را جهت کسب اطلاعات در مورد شرکت با استفاده از دایرکتوری معتبر دادگاه ثبت محلی ممکن می‌کند.

اگر کسب و کاری در آلمان در ثبت تجاری باشد باید حتماً HRB code خود را در Imprint یا به آلمانی Impressum وب‌سایت خود وارد کند. البته این شماره باید در سربرگ‌های رسمی شرکت، فاکتورها، برگه‌های تحویل و غیره نیز وجود داشته باشد.
اگر کسب و کار قانونی شما در آلمان نیاز به ثبت تجاری نداشته باشد در این صورت در قسمت Impressum سایت باید شماره مالیاتی Steuer Nr و شماره کد مالیات تجاری GewerbesteuerID وارد شود.

آیا ورود به ثبت تجاری در آلمان تعهداتی ایجاد می‌کند؟

ثبت کسب و کار در آلمان
ثبت کسب و کار در آلمان

هر تاجر ثبت شده در آلمان تابع شروط حسابداری در این کشور است. این دفاتر اطلاعاتی در مورد معاملات تجاری و وضعیت مالی شرکت ارائه می‌دهند.
علاوه بر این، باید ترازنامه‌ای تنظیم و موجودی آن در آغاز و پایان هر سال مالی تراز شود.
بازرگان رسمی در آلمان باید موجودی‌ها، ترازنامه‌ها و دفاتر تجاری (Handelsbücher) را به مدت ۱۰ سال نگه دارد و یک دوره ۶ ساله نیز برای بایگانی نامه‌های تجاری و کپی اسناد ارسالی اعمال شود.
علاوه بر این، بازرگان موظف به رعایت مفاد قانون تجارت آلمان (HGB) است. هیچ پیش‌نیاز رسمی برای بازرگان وجود ندارد که به نفع غیربازرگان باشد.
بسته به نوع تجارت، در نامه‌های تجاری شرکت باید اطلاعات خاصی آورده شود که شامل موارد زیر است:

  • نام دقیق شرکت
  • فرم حقوقی مربوطه
  • محل شعبه / دفتر مرکزی شرکت
  • شماره ثبت تجاری و اسم دادگاه محلی ثبت کننده

چه مواردی باید قبل از ورود به ثبت تجاری در نظر گرفته شود؟

اولین مورد این است که خویش فرمای نوپا باید به این فکر کند که چه نامی برای شرکت یا کسب و کار خود در آلمان انتخاب کند.
نام شرکت باید توسط نهادهایی در آلمان بررسی شود تا اطمینان حاصل شود که اختلافات طبق قانون رقابت از همان ابتدا منتفی است.
به این ترتیب می‌توان فهمید که آیا شرکت دیگری از قبل با نام شرکت انتخاب شده فعالیت می‌کند یا خیر.
اگر یک کار صنایع یدی است، صاحب کسب و کار باید قبل از ثبت‌نام در ثبت تجاری با اتاق صنایع یدی (Handwerkskammer) تماس بگیرد تا مجوز تجارت و نظر آن‌ها را در مورد ثبت کار خود بدست آورد. اگر این مورد در دسترس نباشد، ممکن است تأخیر در ورود به ثبت تجاری ایجاد شود.

در مورد مجوزها و بررسی نام کسب و کار خود در آلمان می‌توانید با ما تماس بگیرید.

اگر همه اسناد کامل باشد و پیش پرداخت ثبت مستقیماً به خزانه دادگاه پرداخت شود، معمولاً ورود در ثبت تجاری متوسط طی سه تا پنج روز انجام می‌شود.


جزئیات ورود به ثبت تجاری در آلمان

ورود به ثبت تجاری طبق قانون الزامی است و در صورت عدم ورود، این امر می‌تواند کارآفرین را مجبور به پرداخت جریمه کند. به ویژه رویدادهای زیر قابل ثبت هستند:

  1. حذف شرکت
  2. اصلاح اساسنامه
  3. افزایش سرمایه سهام
  4. جابجایی یک AG یا GmbH
  5. تغییر کارکنان در هیئت مدیره AG

اما همانطور که قبلاً اعلام کردیم، ورود به ثبت تجاری می‌تواند در شرایطی که اجبار و الزامی هم وجود نداشته باشد قابل ثبت باشد، اما این برای بسیاری از شرکت‌ها مهم است، زیرا آن‌ها برای یک تأییدیه رسمی ارزش قائل هستند.
با این حال، اطلاعات زیادی هم وجود دارد که لازم نیست ثبت شوند – در غیر این صورت گواهی ثبت تجاری در آلمان مملو از محتوایی می‌شد که اساساً ضرورتی برای اشتراک آن وجود نداشت.

“ورود به ثبت تجاری در آلمان” به چه معناست؟

ورود به ثبت تجاری در آلمان به چه معناست؟
ورود به ثبت تجاری در آلمان به چه معناست؟

ورود به ثبت تجاری برای بازرگانان رسمی، OHG و شرکت‌هایی مانند GmbH الزامی است.
ثبت تجاری، دایرکتوری است که در دسترس عموم است و اطلاعاتی را درباره شرایط اقتصادی شرکت ثبت شده ارائه می‌دهد.
این شرکت با ورود به ثبت تجاری، از نام شرکت خود نیز در مقابل رقبا در آلمان محافظت می‌کند.

اطلاعات تاجرین ثبت شده در دادگاه ثبت صلاحیت در ثبت تجاری به عنوان یک فهرست عمومی ثبت می‌شود.
هرکسی می‌تواند ثبت تجاری را که حاوی اطلاعاتی درباره شرایط اقتصادی اساسی بازرگانان و شرکت‌ها است، مشاهده کند.
این اطلاعات شامل ترازنامه‌ها و صورت‌های مالی سالانه است.
از سال ۲۰۰۷، ثبت تجاری منحصراً به صورت الکترونیکی نگهداری می‌شود و ثبت و ورود نیز به صورت الکترونیکی انجام می‌شود.
ورودی در ثبت تجاری در ثبت شرکت به صورت الکترونیکی نیز منتشر می‌شود.

اگر شرکتی در دفاتر تجاری ثبت شود، نام شرکت در برابر نام‌های مشابه محافظت می‌شود. در اینجا لازم به ذکر است که فقط شرکت‌هایی که در ثبت تجاری ثبت شده‌اند مجاز به استفاده از نام شرکت هستند.

هنگام تأسیس شرکت، چه اطلاعاتی در ثبت تجاری ثبت می‌شود؟

قبل از توضیح اطلاعات دقیق موجود در گواهی ثبت تجاری در آلمان، ذکر این نکته ضروری است که لازم نیست هر شرکتی در ثبت تجاری وارد شود.
به عنوان مثال، اگر می‌خواهید به عنوان یک طراح فریلنسر گرافیک مستقل کار کنید یا یک شرکت GbR را با یکی از دوستان خود تأسیس کنید، نیازی به ورود به ثبت تجاری ندارید. اما در این مورد مهم است که اداره مالیات مطلع شود و پروانه کسب از دفتر تجارت دریافت شود.

برای نحوه درخواست پروانه کسب و اخذ شماره مالیاتی تیم ما در آلمان در کنار شما خواهد بود.

در حالی که ثبت تجاری برای مشاغل کوچک و مشاغل فریلنس در آلمان اجباری نیست، برخی از شرکت‌ها مشمول این تعهد هستند. از جمله این موارد، به عنوان مثال:

  • OHG – شرکت بازرگانی آزاد
  • GmbH – شرکت با مسئولیت محدود
  • AG – شرکت سهامی

هرکسی که شرکتی را تأسیس می‌کند باید قانون زیر را به خاطر بسپارد:

در اصل، شرکت‌های ثبت شده تجاری متعلق به مجموع شرکت‌هایی هستند که فعالیت آن‌ها به عنوان “تجارت سازمان یافته” یا „kaufmännischer Weise eingerichteter Geschäftsbetrieb“ در نظر گرفته می‌شود. هرکسی که مطمئن نباشد این امر در مورد شرکت در حال تأسیس یا از پیش تأسیس شده او صدق می‌کند یا نه، می‌تواند از مجموعه ما در این زمینه کمک بگیرد. ما می‌توانیم اطلاعاتی راجع به ضروری بودن ورود به ثبت تجاری و هزینه آن به شما ارائه دهیم.

علاوه بر فرم حقوقی شرکت، داده‌های اصلی مالی شرکت، مانند تعداد معاملات تجاری و فروش سالانه، در دایرکتوری ذکر شده است. علاوه بر این، جزئیات زیر نیز هنگام تأسیس شرکت وارد می‌شود:

  • نام شرکت
  • شکل قانونی
  • دفتر ثبت شده شرکت – آدرس تجارت
  • آدرس‎‌ شعبه‌ها
  • موضوع فعالیت شرکت
  • نمایندگان رسمی شرکت (بسته به فرم حقوقی شرکت، می‌تواند مدیران عامل، یا پروکوریست و غیره باشد)
  • سرمایه سهام

دانستن این نکته هم مهم است که اگر برای ورود به ثبت تجاری شرکت خود در آلمان تقاضا کنید، اما این مهم هنوز در پروسه باشد و از لحاظ اداری نهایی نشده‌باشد، به نام شرکت در آلمان عنوان “در حال تأسیس” یا “in Gründung” افزوده می‌شود.

ثبت تجاری برای شرکت‌های از قبل تأسیس شده نیز مهم است.

ورود به ثبت تجاری توسط اشخاص ثالث مورد استفاده قرار می‌گیرد تا نمای کلی از یک شرکت، به عنوان مثال از طریق گواهی ثبت تجاری به دست آید.
بنابراین منطقی است که ورود نه تنها هنگام تأسیس شرکت، بلکه در طول فعالیت‌های شرکت نیز انجام شود، به عنوان مثال اگر تغییرات جدی در شرکت ایجاد شود، این موارد باید به دادگاه ثبت احوال اعلام شود، اساسنامه شرکت و تغییرات آن نیز باید توسط دفتر اسناد رسمی در آلمان ثبت دفتری شود. پس از آن دادگاه ثبت فقط به صاحب کسب و کار اطلاع می‌دهد که روند کار به اتمام رسیده و ورود دوباره به سیستم انجام شده‌است.

انجام تمامی این مراحل می‌تواند توسط تیم ما در آلمان برای شما صورت بگیرد.

ورود به ثبت تجاری در آلمان چگونه انجام می‌شود؟

اطلاعات مورد نیاز برای ثبت تجاری
اطلاعات مورد نیاز برای ثبت تجاری

ورود نام در ثبت تجاری حتماً باید توسط دفتر اسناد رسمی در آلمان تأیید شود و این بدان معناست که خویش فرما باید حتماً از این کانال، تشریفات لازم را برای ورود به ثبت تجاری انجام دهد. به عنوان یک قاعده، اطلاعات زیر برای ثبت در ثبت تجاری مورد نیاز است:

  • خویش فرما باید خود شرکت و نام شرکت خود را ثبت کند.
  • همچنین باید آدرس دفتر مرکزی، شعب مستقل و وابسته در صورت وجود با مشخصات و آدرس‌های مربوطه در این فهرست وارد شوند.
  • موضوع فعالیت شرکت نیز بخشی از ورودی می‌باشد.
  • اشخاص مجاز به نمایندگی (مدیر عامل یا پروکوریست) و اختیارات نمایندگی آن‌ها نیز در ثبت تجاری ثبت می‌شوند.
  • علاوه بر این، فرم حقوقی شرکت باید مشخص شود.
  • همچنین، مقدار سرمایه سهام نیز باید وارد شود.
  • اگر تغییراتی به وجود بیاید، مثلاً شعبه‌ای افتتاح شود یا شرکت بخواهد کسب و کار را تعطیل کند، باید این مورد در آلمان به دادگاه ثبت گزارش داده شود تا اطلاعات ثبت تغییر کند. اساساً، مدیر عامل باید کتباً اطمینان ایجاد کند که هیچ مانعی در این مسیر، مثلاً محکومیت برای ورشکستگی وجود ندارد.

معاملات حقوقی و صحت ورود به ثبت تجاری در آلمان 

اگر معاملات حقوقی در آلمان که مبتنی بر حسن نیت صحت ثبت در ثبت تجاری باشد منعقد شود، همیشه معتبر است حتی اگر ورودی دیگر صحیح یا درست نباشد.
اگر به عنوان مثال، یک امضاء کننده مجاز شرکت (مثلاً مدیر عامل) توسط صاحب یا صاحبان شرکت اخراج شود اما فراموش کند که امضاء کننده مجاز خود را در ثبت تجاری حذف کند، معامله قانونی که این امضاء کننده مجاز سابق پس از اخراج از طرف شرکت با شخص ثالث منعقد می‌کند، باقی می‌ماند و معتبر است با این شرط که شخص ثالث چیزی در مورد اخراج نمی‌داند و با بازرسی از ثبت به وکالت نامه اطمینان پیدا کرده‌است. به همین دلیل، مهم است که صاحبین شرکت همیشه تمام تغییرات را که منوط به ثبت هستند، در زمان مناسب انجام دهند.

مزایای ثبت تجاری چیست؟

مزایا و معایب ثبت تجاری
مزایا و معایب ثبت تجاری

همانطور که قبلاً ذکر شد، ثبت تجاری یک فهرست عمومی یا دایرکتوری رسمی در آلمان است که اطلاعات مربوط به شرکت‌های ثبت شده را به عموم می‌دهد.
چنین ورودی در ثبت تجاری می‌تواند مفید باشد، زیرا این شرکت نه تنها حرفه‌ای‌تر، بلکه جدی‌تر نیز به نظر می‌رسند.
غالباً این ورودی است که اعتماد شریک تجاری را جلب می‌کند و علاوه بر این، تنها در صورت ورود در ثبت تجاری آلمان هست که شرکت می‌تواند برای خود در کنار مدیر عامل، نماینده قانونی یا پروکوریست انتصاب کند.
علاوه بر این، ورود به ثبت تجاری باعث جدی گرفته شدن بیشتر نزد مقامات و بانک‌ها می‌شود.

قبل از هر همکاری، اغلب یک بررسی میدانی در مورد کسب و کار در آلمان انجام می‌شود و همچنین مشخص می‌شود که این شرکت مطابق با مقررات، حقوق و تعهدات تجاری – به ویژه بر اساس HGB (کد تجاری) در آلمان کار می‌کند یا خیر. در برخی موارد، ورود به ثبت تجاری اساساً برای عضویت در بعضی انجمن‌های حرفه‌ای ضروری است.
همچنین مزیت دیگر این است که کارآفرین می‌تواند یک نام فانتزی و تجسمی به شرکت خود بدهد و بنابراین نام بردن مالک با نام و نام خانوادگی که گاهی در کسب و کار یک نفره (کاسبان انفرادی) در آلمان انجام می‌شود دیگر اجباری نیست.

آیا معایبی نیز در ورود به ثبت تجاری آلمان وجود دارد؟

خویش فرمایان وقتی وارد ثبت تجاری می‌شوند، به عنوان بازرگان رسمی محسوب می‌شوند و قوانین بسیار ویژه‌ای در مورد آن‌ها اعمال می‌شود؛ که در آلمان به آن قوانین تجارت یا به اختصار HGB گفته می‌شود.
از طرف قانونگذار فرض بر این است که بازرگانان باید نسبت به غیر بازرگانان دانش بیشتری در مورد معاملات حقوقی داشته‌باشند.
بنابراین، تاجر در آلمان تنها با قول شفاهی نیز می‌تواند متعهد به ضمانت باشد، در مقابل غیر تاجر (شخص حقیقی) که فقط می‌بایست قرارداد ضمانت‌نامه را به صورت کتبی در آلمان منعقد کند.

ورود، همچنین تعهدات دیگری ایجاد می‌کند. از یک طرف، نیاز حسابداری، ایجاد ترازنامه و موجودی وجود دارد (سطحی از حسابداری بالاتر از مشاغل کوچک در آلمان). طبق § ۲۴۲ HGB، تنها کاسبان انفرادی از این امر معاف هستند.
علاوه بر این، هر کسی که بیش از ۶۰۰،۰۰۰ یورو فروش و ۶۰،۰۰۰ یورو سود در یک سال مالی در آلمان به دست نیاورد مشمول مشاغل کوچک می‌شود و به سطح حسابداری شرکتی نیاز ندارد.

همچنین مهم است که بدانید ورود به دفتر ثبت تجاری مستلزم پرداخت هزینه است.
مشاغل کوچکی که در این فهرست ثبت تجاری وارد نمی‌شوند، معمولاً مجبور به پرداخت حق عضویت اتاق بازرگانی منطقه در آلمان نیز نمی‌باشند، که بسته به ظرفیت اقتصادی شرکت تعیین می‌شود.

whatsapp chat icon farsi آیکن چت واتساپ فارسی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *