ارزیابی یک کسبوکار پیش از خرید آن در آلمان اقدامی حیاتی است. چنانچه قصد دارید یک بیزینس آماده را خریداری نمایید، لازم است آن را به دقت و از جنبههای مختلف بررسی کنید. در این مقاله از Wise Business Group درباره ارزیابی بایسته یک کسبوکار پیش از خرید آن در آلمان توضیح خواهیم داد.
ارزیابی بایسته کسبوکار قبل از خرید بیزینس در آلمان
ارزیابی بایسته کسبوکار (Due Diligence) فرآیندی حیاتی در هنگام خرید یک کسبوکار و شامل بررسی کامل جنبههای مختلف کسبوکار است تا اطمینان حاصل شود که شما درک روشنی از جنبههای مالی، قانونی، عملیاتی و استراتژیک آن دارید.
در Wise Business Group بیشتر بخوانید: خرید بیزینس در آلمان
مراحل ارزیابی یک کسبوکار آماده در آلمان
دوستانی با ما تماس میگیرند و در مورد خرید کسبوکار آماده در آلمان سؤال میپرسند. در اینجا، مراحلی وجود دارد که باید هنگام خرید یک کسبوکار آماده در آلمان در نظر بگیرید:
۱٫ تعریف محدوده و اهداف
محدوده و اهداف فرآیند Due Diligence خود را به وضوح مشخص کنید. حوزههای اصلی تمرکز مانند جنبههای مالی، قانونی، عملیاتی و استراتژیک را شناسایی کنید.
۲٫ جذب افراد حرفهای برای ارزیابی کسبوکار در آلمان
افراد حرفهای مانند وکلا، حسابداران و کارشناسان ارزشیابی کسبوکار در آلمان را برای کمک به فرآیند بررسی دقیق استخدام نمایید. تیم ما نیز میتواند در این زمینه به شما کمک کند.
۳٫ بررسی صورتهای مالی شرکت در آلمان
صورتهای مالی شرکت مورد نظر خود در آلمان را برای چندین سال گذشته دریافت و بررسی کنید. درآمد، هزینهها، سود و جریان نقدی را تجزیه و تحلیل نمایید.
۴٫ بررسی قانونی
اسناد حقوقی، قراردادها و تفاهمنامهها را بررسی کنید. انطباق شرکت با قوانین و مقررات آلمان را ارزیابی نمایید. هر گونه مسائل حقوقی، دعاوی معوق یا بدهیهای احتمالی را شناسایی کنید.
۵٫ مسائل مربوط به کارمندان
قراردادهای کاری و سوابق پرسنل را بررسی نمایید. ساختار نیروی کار از جمله مسائل کاری جاری یا بالقوه را درک کنید.
۶٫ ملاحظات مالیاتی
سوابق مالیاتی شرکت و مطابقت با قوانین مالیاتی آلمان را بررسی کرده و هر گونه بدهی مالیاتی معوقه را شناسایی نمایید.
۷٫ بررسی دقیق عملیاتی کسبوکار در آلمان
عملیات، فرآیندهای تولید و زنجیره تأمین شرکت مورد نظر در آلمان را ارزیابی و هر گونه خطر یا چالش عملیاتی را شناسایی نمایید.
۸٫ روابط مشتری و تأمینکننده در آلمان
قراردادها و روابط مشتری را ارزیابی کنید. بررسی قراردادها با تأمینکنندگان کلیدی در این مرحله اهمیت ویژهای دارد.
۹٫ مالکیت معنوی
داراییهای مالکیت معنوی از جمله علائم تجاری، ثبت اختراع و کپی رایت را بررسی کنید. مالکیت را تأیید نمایید و هرگونه مشکل نقض را شناسایی کنید.
مطالعه بیشتر: راهنمای ثبت اختراعات بین المللی در آلمان، الزامات و روش ها
۱۰٫ فناوری و سیستمهای فناوری اطلاعات
شما باید زیرساختهای فناوری و سیستمهای فناوری اطلاعات شرکت را ارزیابی کنید و هر گونه خطر امنیت سایبری را شناسایی نمایید.
۱۱٫ رعایت مقررات
بررسی انطباق فعالیتهای کسبوکار مورد نظر با مقررات خاص صنعت در آلمان بسیار مهم است. آن دسته از مشکلات نظارتی مانند مجوزها را که میتوانند بر کسبوکار تأثیر بگذارند، به دقت بررسی نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر نیز میتوانید مقاله ما با عنوان مشاغل نیازمند مجوز در آلمان را مطالعه نمایید.
۱۲٫ بررسیهای زیست محیطی
ارزیابی تعهدات زیست محیطی یا مسائل مربوط به انطباق در این مرحله ضروری است.
۱۳٫ پوشش بیمه
برای درک پوشش و شکافهای احتمالی، سیاستهای بیمه را مرور کنید.
۱۴٫ بررسی قراردادها و تفاهمنامهها
همه قراردادها از جمله قراردادهای مشتری، اجارهنامهها و قراردادهای تأمینکننده را بررسی کنید.
۱۵٫ تحلیل مشتری و بازار
برای ارزیابی دقیق یک کسبوکار در آلمان باید بازار هدف و چشم انداز رقابتی را درک کنید. همچنین، رضایت و بازخورد مشتری را تجزیه و تحلیل نمایید.
۱۶٫ کیفیت درآمد
ارزیابی کیفیت و پایداری درآمد شرکت، یکی دیگر از اقدامات مهمی است که باید انجام دهید.
۱۷٫ مدیریت و پرسنل کلیدی
ارزیابی صلاحیتها و تجربه پرسنل کلیدی مدیریت در شرکت الزامی است. باید نقش آینده آنها در شرکت را درک کنید.
۱۸٫ برنامهریزی یکپارچهسازی
در صورت ادغام، باید یک طرح ادغام را برای کسبوکار خریداری شده ایجاد نمایید.
مروری کوتاه بر ارزیابی یک کسبوکار پیش از خرید آن در آلمان
ارزیابی و بررسی دقیق یک کسبوکار پیش از خرید آن در آلمان الزامی است. این امر به شما کمک میکند تا جنبههای مختلف مالی، عملیاتی، قانونی و استراتژیک کسبوکاری را که میخواهید خریداری کنید، به خوبی درک نمایید.
برای ارزیابی یک کسبوکار در آلمان باید موارد مختلفی از قبیل صورتهای مالی، مطابقت با قوانین و مقررات، قراردادهای کاری، مسائل مالیاتی، فرآیندهای تولید و زنجیره تأمین، روابط با مشتریان و تأمینکنندگان، مالکیت معنوی، زیرساختهای فناوری اطلاعات، تعهدات زیستمحیطی، بیمه، کیفیت درآمد و پرسنل کلیدی مدیریت شرکت را به دقت بررسی نمایید.
در Wise Business Group بیشتر بخوانید: خرید GmbH در آلمان
جهت برگزاری جلسه مشاوره آنلاین نیز میتوانید فرم زیر را تکمیل کرده و برای ما ارسال نمایید.
فرم شرکت در جلسه آنلاین
دیدگاهتان را بنویسید