اگر علاقهمند به تأسیس یک شرکت اتوبوسرانی در آلمان هستید، این مقاله از Wise Business Group را که حاوی نکات مفیدی برای خود اشتغالی شما است، تا انتها مطالعه کنید. ما در اینجا به موضوعاتی از قبیل فرمهای حقوقی، بیزینس پلن، هزینهها، مجوزها و ثبتنامهای مورد نیاز برای تأسیس یک شرکت اتوبوسرانی در آلمان خواهیم پرداخت و برای شروع یک بیزینس موفق شما را راهنمایی خواهیم کرد.
دانش فنی برای راهاندازی یک شرکت اتوبوسرانی در آلمان
گذراندن دورههای آموزشی بر اساس دستورالعمل دسترسی شغلی برای حمل و نقل جادهای مسافران (PBZugV) یا ارائه مدرکی معادل آن الزامی است. همچنین در بخش حمل و نقل از طریق اتوبوس در آلمان، دورههای کارآموزی زیر وجود دارند:
- راننده حرفهای
- آژانس مسافرتی
- متخصص عملیات رانندگی
داشتن صلاحیتها و مدارک مناسب برای تأسیس یک کسب و کار در آلمان نه تنها الزامی است، بلکه همیشه توصیه میشود. به عنوان مثال، اگر از دانش لازم برای راهاندازی یک کسب و کار برخوردار نباشید، میتوانید در سمینارهای ویژه راهاندازی شرکت کنید که شما را برای خوداشتغالی در آینده آماده میسازند. همچنین میتوانید از مشاوران مجرب در این زمینه راهنمایی بخواهید.
راهاندازی کسب و کار در آلمان
مشاوران ما در Wise Business Group با بیش از ۱۰ سال تجربه، بنیانگذاران متعددی را در مسیر راهاندازی بیزینس شخصی خود در آلمان راهنمایی کردهاند. باعث افتخار ما است که در یک جلسه مشاوره آنلاین به سؤالات شما درباره ثبت و راهاندازی شرکت در آلمان پاسخ دهیم.
دستورالعمل دسترسی شغلی برای حمل و نقل جادهای مسافران (PBZugV) در آلمان
این آییننامه شرایطی را تعیین میکند که به عنوان یک راننده در آلمان باید آنها را رعایت نمایید تا اجازه حمل و نقل جادهای مسافران و امکان دریافت مجوز کسب و کار را داشته باشید. این شرایط شامل قابلیت اطمینان شخصی، توانایی مالی و شایستگی حرفهای شما میباشند.
هزینهها، برنامه مالی و بیزینس پلن برای تأسیس یک شرکت اتوبوسرانی در آلمان
هزینهها و برنامههای مالی برای شرکت اتوبوسرانی در مسافتهای طولانی
پیش از صرف هر نوع هزینهای، باید یک برنامه مالی جامع تهیه نمایید. این برنامه باید در بر دارنده تمامی هزینههای احتمالی برای راهاندازی کسب و کار شما باشد که مهمترین آنها عبارتند از:
- هزینههای تأسیس و مرحله راهاندازی (هزینههای اداری، دفتر اسناد رسمی و غیره)
- هزینه خرید وسیله نقلیه (خرید حداقل یک اتوبوس، هزینه کارگاه و انجمن بازرسی فنی (TÜV) در صورت لزوم)
- هزینههای عملیاتی جاری (هزینه سوخت، نگهداری اتوبوسها، بازاریابی، دفتر و گاراژ(ها) که باید اجاره شوند.)
- هزینههای مربوط به بیمه، مالیات و اندوختههای مالی
بیزینس پلن برای تأسیس یک شرکت اتوبوسرانی در آلمان
تهیه یک بیزینس پلن حرفهای برای راهاندازی هر شرکتی در آلمان الزامی است. شما باید بتوانید بیزینس پلن خود را حداکثر در زمانی ارائه دهید که به تأمین مالی پروژه خود یعنی “تأسیس یک شرکت اتوبوسرانی” رسیدگی میکنید و به سرمایه خارجی وابسته هستید.
یک بیزینس پلن حرفهای در آلمان باید شامل موارد زیر باشد:
تجزیه و تحلیل بازار
رقابت چگونه است؟ آیا رقیب یا رقبایی برای کسب و کار شما وجود دارد؟ در اینجا بسیار مهم است که رقبا و خدماتی را که ارائه میدهند به طور مفصل تجزیه و تحلیل کنید تا هر گونه خلأ در خدمات یا پیشنهادات ارائه شده را شناسایی نمایید. سپس محصولاتی را خواهید یافت که احتمالاً خودتان میتوانید آنها را ارائه دهید.
گروه هدف
مشتریان شما قرار است چه کسانی باشند؟ بازدیدکنندگان از جشنوارهها و رویدادهای منطقهای یا مسافران اتوبوس در مسافتهای طولانی که میخواهند بدون نیاز به تعویض قطار، با قیمت ارزان از نقطه A به B بروند؟
گستره خدمات
خدماتی که ارائه میدهید باید متناسب با گروه هدف شما باشند. برای مثال، افراد مسن یک مسیر راحت برای سفر به یک مقصد آرام میخواهند، در حالی که جوانان ممکن است به دنبال تفریح و سرگرمی در سفرهای طولانی باشند.
بازاریابی
چگونه باید برای شرکت اتوبوسرانی خود در آلمان تبلیغ کنید؟ بودجه شما برای تبلیغات و اقدامات بازاریابی چقدر است؟
تیم ما میتواند در تهیه و نگارش یک بیزینس پلن حرفهای و مورد تأیید اداره مهاجرت به شما کمک کند. کافی است با ما تماس بگیرید تا نحوه تهیه یک بیزینس پلن حرفهای برای آغاز فعالیت خود اشتغالی در آلمان را برای شما شرح دهیم.
فرم حقوقی مناسب برای شرکت اتوبوسرانی در آلمان
برای اینکه بتوانید رویای خود برای داشتن یک شرکت اتوبوسرانی در آلمان را محقق سازید، در ابتدا باید بدانید که فرم حقوقی مناسب برای شرکت شما کدام است. فرمهای حقوقی رایج برای استارتاپها در این صنعت عبارتند از:
- GmbH
- UG
- GbR
- مالکیت انفرادی
همچنین هنگام انتخاب خود باید به این موضوع توجه کنید که فرمهای حقوقی مختلف از نظر مالیاتی با یکدیگر تفاوت دارند.
کدام شرکت مناسب من و ایده تجاری من است؟
آیا میخواهید یک شرکت اتوبوسرانی تأسیس کنید، اما هنوز در مورد اقداماتی که باید انجام دهید، مطمئن نیستید؟ به مشاوران ما اعتماد کنید. آنها با تجربهای چندین ساله در راهاندازی صدها بیزینس موفق در آلمان شما را راهنمایی خواهند کرد.
ثبت شرکت اتوبوسرانی در آلمان
ثبت تجاری برای شرکت اتوبوسرانی در آلمان
ورود به ثبت تجاری برای هر دو فرم حقوقی GmbH و UG در آلمان الزامی است. ثبت تجاری، تمامی ورودیهای مرتبط با بازرگانان را مستند میسازد و آنها در دسترس عموم قرار میدهد.
ثبت کسب و کار برای حمل و نقل از طریق اتوبوس در آلمان
صرف نظر از فرم حقوقی انتخاب شده، شما ملزم به ثبتنام در اداره صدور مجوز تجارت در آلمان میباشید. پس از ثبت کسب و کار، اداره مالیات به صورت اتوماتیک برای ثبتنام مالیاتی با شما تماس میگیرد. به محض اتمام بررسی مدارک، شماره مالیات خود را دریافت خواهید کرد و میتوانید فاکتور صادر کنید.
شرکت اتوبوسرانی؛ یک کسب و کار تحت نظارت در آلمان
شرکت اتوبوسرانی در آلمان یکی از شرکتهایی است که به نظارت نیاز دارد. بدین معنی که شما باید گواهی حسن رفتار و گزیده ثبت تجاری مرکزی را از اداره ثبت مسئول به اداره تنظیم مقررات ارائه دهید تا ثابت کنید که فرد قابل اطمینانی هستید. عدم دریافت این مجوز کسب و کار، معمولاً راهاندازی یک شرکت اتوبوسرانی در آلمان را غیرممکن میسازد.
الزامات دریافت مجوز کسب و کار در آلمان
بخشهای مختلف دارای الزامات و شرایط خاصی برای دریافت مجوز کسب و کار میباشند که لازم است آنها را رعایت نمایید. به طور کلی، میتوان این الزامات را به سه دسته تقسیم نمود:
- الزامات فنی: لازم است گواهی تحصیلی، دوره آموزشی یا انواع آموزشهای دیگر را به عنوان مدرک ارائه دهید.
- الزامات عملی: این نوع الزامات به طور مثال، مرتبط با شرایط مورد نیاز وسایل نقلیه یا اثبات عملکرد اقتصادی شما (اطلاعات SCHUFA) میباشند.
- قابلیت اطمینان شخصی: ارائه گواهی حسن رفتار، گزیدهای از ثبت تجارت مرکزی و گواهی تصفیه حساب از اداره مالیات الزامی است.
ثبتنام شرکت اتوبوسرانی در اتاق صنایع و بازرگانی آلمان
شما به عنوان یک کسب و کار نوپا در آلمان موظف هستید که در اتاق صنایع و بازرگانی مسئول ثبتنام نمایید. پس از ثبت کسب و کار، اتاق صنایع و بازرگانی (IHK) به طور خودکار با شما تماس خواهد گرفت.
انجمنهای حرفهای برای حمل و نقل از طریق اتوبوس
مؤسسات بیمه حوادث اجتماعی (BGها) در آلمان مسئولیت بیمه حوادث قانونی برای شرکتها و کارمندان آنها را بر عهده دارند. علاوه بر این، شما به عنوان صاحب یک کسب و کار کوچک در آلمان، ملزم هستید که در انجمن صنفی مسئول در صنعت خود ثبتنام نمایید. شرکتهای اتوبوسرانی در دسته برگزار کنندگان تور قرار میگیرند. از این رو، مؤسسه بیمه حوادث اجتماعی آلمان برای حمل و نقل تجاری، لجستیک پستی و مخابرات (BG Verkehr) در این حوزه مسئول است.
انجمنهای فدرال برای شرکت اتوبوسرانی در آلمان
عضویت در انجمنهای فدرال مرتبط با حمل و نقل از طریق اتوبوس در آلمان برای بنیانگذار یک شرکت اتوبوسرانی داوطلبانه است و قطعاً توصیه میشود. انجمن مسافرتی آلمان e. V. (DRV) در اینجا دارای مسئولیت میباشد.
مبنای حقوقی برای شرکت اتوبوسرانی
شما به عنوان یک شرکت مسافرتی اتوبوسرانی در آلمان ملزم به رعایت قوانین و مقررات مرتبط با سفرهای پیشنهادی و وسایل نقلیه میباشید. تردد اتوبوسها به طور سختگیرانه تنظیم شده است. در ادامه، به برخی از مبانی حقوقی اشاره میکنیم که لازم است آنها را رعایت نمایید:
قانون حمل و نقل مسافر (PBefG)
حمل و نقل افراد با هزینه مشمول قانون حمل و نقل مسافر (PBefG) میباشد. این امر بیش از همه در خصوص مجوزها و مقررات ویژه برای انواع مختلف تردد صدق میکند.
آییننامه فعالیت شرکتهای وسایل نقلیه موتوری در حمل و نقل مسافر (BOKraft)
آییننامه BOKraft نحوه رفتار مسافران و رانندگان در شرکت و چگونگی حمل و نقل را با جزئیات تنظیم میکند. علاوه بر این، تعیین میکند که وسایل نقلیه (اتوبوسها) چگونه باید تجهیز شوند. در این خصوص، چه چیزی مجاز است و چه چیزی مجاز نیست.
زمانهای رانندگی و استراحت برای رانندگان اتوبوس و کامیون در آلمان
زمانهای رانندگی و استراحت رانندگان، مدت زمانی را که آنها میتوانند به طور روزانه پشت فرمان بنشینند، محدود میسازد و حداقل مدت استراحت را برای آنها مشخص میکند. این کار به منظور جلوگیری از به خطر انداختن جان خود و دیگران توسط راننده به دلیل خستگی و نظیر آن است.
- زمان رانندگی روزانه: نباید بیشتر از ۹ ساعت باشد. زمان رانندگی روزانه میتواند تا حداکثر ۱۰ ساعت برای دو بار در هفته افزایش یابد.
- زمان رانندگی هفتگی: حداکثر میتواند ۵۶ ساعت باشد.
- زمان استراحت رانندگی: پس از زمان رانندگی ۴٫۵ ساعته باید ۴۵ دقیقه استراحت داشته باشید.
- زمان استراحت روزانه: ۱۱ ساعت.
متن کامل این قانون را میتوانید در وبسایت IHK برلین مشاهده کنید.
استخدام کارمندان در یک شرکت اتوبوسرانی در آلمان
برای اینکه بتوانید برنامهریزی و سازماندهی مناسبی داشته باشید و سفرها را به نحو مطلوب انجام دهید، به تعدادی پرسنل واجد شرایط مانند رانندگان حرفهای برای شرکت اتوبوسرانی خود نیاز دارید.
موقعیت مکانی یک شرکت اتوبوسرانی در آلمان
برخلاف خرده فروشی، برای راهاندازی یک شرکت اتوبوسرانی در آلمان به یک موقعیت مکانی عالی وابسته نیستید. از آنجا که این روزها تقریباً تمام وسایل حمل و نقل به صورت آنلاین رزرو میشوند، بسیار مهم است که یک وبسایت جذاب و کاربرپسند داشته باشید.
خدمات و گروه هدف یک شرکت اتوبوسرانی در آلمان
بسته به مدل اتوبوسی که انتخاب میکنید، میتوانید محدوده خدمات خود را گسترش دهید یا در آن تخصص پیدا کنید. به عنوان مثال، اگر فقط یک اتوبوس شش نفره بخرید، پیشنهادات احتمالی شما محدود خواهند شد. در مقابل، اگر چندین اتوبوس داشته باشید، میتوانید از آنها برای اهداف مختلف استفاده کنید یا آنها را به گونهای طراحی نمایید که برای مخاطبان مختلف جذابیت داشته باشند.
باید گروه هدف شرکت اتوبوسرانی خود در آلمان را مشخص نمایید. آیا میخواهید سالمندان را به مناطق تفریحی ببرید یا به عنوان “اتوبوس مهمانی” جوانان را به مناطق شیک منتقل کنید؟ گروه هدف و خدماتی که میتوانید انتخاب کنید، بسیار متنوع هستند.
خدمات پیشنهادی برای یک شرکت اتوبوسرانی در آلمان
- سفرهای یک روزه به مناطق شناخته شده در منطقه
- سفر به نزدیکترین شهر بزرگ برای خرید
- سفرهای آسان و بدون تعویض قطار به سایر نقاط آلمان
- سفرهای آخر هفته به مناطق روستایی با هدف استراحت و تندرستی برای صاحبان کسب و کار
- مسیرهای پیادهروی و تورهای دوچرخه سواری برای مهمانان ورزشی
- سفرهای مهمانی به شیکترین و مدرنترین مناطق در شهرهای بزرگ
- گردش سواره همراه با صرف قهوه برای سالمندان
- سفر در مسیرهایی با طول متوسط به عنوان جایگزینی ارزان برای قطار (این نوع سفر میتواند برخلاف برنامه بسیاری از اتوبوسها در مسافتهای طولانی و با هدف رانندگی در حد امکان انجام شود).
بازاریابی و تبلیغات صحیح برای یک شرکت اتوبوسرانی در آلمان
صرف نظر از این که از اتوبوسها برای طی مسافتهای طولانی استفاده کنید یا خدمات حمل و نقل همه جانبهای را به وسیله آنها ارائه دهید، تبلیغات صحیح برای کسب و کار شما در آلمان بسیار مهم است. به عنوان یک شرکت حمل و نقل در آلمان، لازم است یک وبسایت واضح، جذاب و آموزنده داشته باشید که مشتری را جذب کند و پیشنهادات و خدمات شما را به شکل بصری و زیبا ارائه دهد. مشتری باید بتواند از طریق این وبسایت برای سفر خود بلیط رزرو کند و از تبلیغات مطلع شود. همچنین میتوانید در سایتهایی که به صورت آنلاین تور برگزار میکنند، ثبتنام کنید و یا یک حساب Facebook داشته باشید. تبلیغات سنتی مانند پوستر، تراکت یا آگهیهای تبلیغاتی نیز میتوانند مفید باشند.
خلاصه
مراحل تأسیس یک شرکت اتوبوسرانی در آلمان
- در دورههای آموزشی مرتبط با حمل و نقل از طریق اتوبوس شرکت کنید. در صورتی که الزامات دستورالعمل دسترسی شغلی برای حمل و نقل جادهای مسافران را برآورده سازید، امکان فعالیت خواهید داشت.
- برنامه مالی جامعی را تهیه کرده و تمام هزینههای احتمالی را در آن لحاظ نمایید.
- یک بیزینس پلن حرفهای بنویسید که به شما در تأمین مالی پروژه کمک کند.
- فرم حقوقی مناسب برای شرکت اتوبوسرانی خود را انتخاب نمایید.
- شرکت خود را در اداره صدور مجوز تجارت ثبت کنید و در صورت لزوم، وارد ثبت تجاری شوید. ثبتنام مالیاتی را انجام دهید و مجوز کسب و کار را دریافت نمایید.
- شرکت خود را در اتاق صنایع و بازرگانی، انجمنهای حرفهای و انجمنهای فدرال ذیربط ثبت نمایید.
- مبانی حقوقی مانند قانون حمل و نقل مسافر، آییننامه BOKraft و زمانهای رانندگی و استراحت رانندگان را رعایت کنید.
- گروه هدف شرکت اتوبوسرانی خود را مشخص و با توجه به آن خدمات پیشنهادی را تعیین نمایید.
- تعدادی پرسنل واجد شرایط مانند رانندگان حرفهای را استخدام کنید.
- یک وبسایت جذاب و کاربرپسند ایجاد کرده و برای حرفه خود تبلیغات صحیحی داشته باشید.
راهاندازی کسب و کار و ثبت شرکت در آلمان
چنانچه قصد دارید کسب و کار خود را در حوزه حمل و نقل از طریق اتوبوس در آلمان راهاندازی کنید، میتوانید با ما تماس بگیرید. مشاوران کسب و کار و وکلای ما در Wise Business Group آماده پاسخگویی به سؤالات شما در خصوص تأسیس و ثبت یک شرکت اتوبوسرانی در آلمان هستند. ما به شما کمک میکنیم تا مسیر چالشبرانگیز خود اشتغالی در آلمان را با موفقیت طی نمایید.
میتوانید فرم زیر را نیز تکمیل کرده و برای ما ارسال نمایید تا وقت مشاورهای را برای شما در نظر بگیریم.
دیدگاهتان را بنویسید